Nebojte se online podnikání

1) Berte svoje internetové podnikání vážně
Mnoho lidí má vůči tomuto typu podnikání dodnes předsudky. Tvrdí, že je nejisté, obtížné, že je třeba umět programovat a málokdo na tom zbohatne. Podnikání na internetu má přitom rostoucí tendenci, točí se v něm obrovské množství peněz. Online podnikatel musí svou činnost brát vážně, přistupovat k ní jako k „normálnímu“ podnikání a zkoušet nové věci.
bankovky z pc
2) Uvažujte v dlouhodobém horizontu
Na první pohled to vypadá jednoduše. Založím si internetovou stránku a budu vydělávat. Nejdřív zvažte, jaký to bude mít pro vás přínos a jestli se tomu chcete věnovat i v budoucnu.  Nemá cenu si zřizovat živnostenské oprávnění jen kvůli chvilkovému nadšení.

3) Nedostatek peněz není překážkou
To platí zvláště u tohoto typu podnikání. Nepotřebujete žádné prostory ani zařízení. Vaše počáteční investice nemusí překročit ani 500 Kč. Pokud chcete podnikat přes web nebo si založit e-shop, máte k dispozici zdarma dostupné systémy. Internet nabízí tisíce volně dostupných šablon, log a další grafiky. Hosting pořídíte levně i s doménou.

4) Pro online podnikání platí stejné zásady jako pro každé podnikání 
Online podnikání má svoje specifika, ale v principu se neliší od běžného podnikání. Podnikání je v podstatě činnost s úmyslem dosáhnout zisku. Podnikatel je tedy ten, kdo chce vydělat peníze. Musíte nakupovat levněji, než budete prodávat, nabízet kvalitnější služby než konkurence, být levnější a rychlejší, umět se odlišit od průměru a zařídit, abyste byl viděn a slyšen. 
chlupaté ruce
5) Neberte si naráz velké sousto, začněte postupně
Někdo si může myslet, že čím více bude mít webových stránek, tím bude úspěšnější a výdělečnější. Není to tak jednoznačné, zvláště ne v počátcích podnikání. Jestliže si založíte desítky webů nebo svůj nový e-shop přeplníte rozmanitými produkty, může vám to přerůst přes hlavu. Začněte s jedním webem, vytvořte ho pečlivě a na jeho údržbu si najděte odborníka.  V e-shopu nemusíte hned nabízet tisíce výrobků, váš sortiment může být užší. Zpočátku vystačíte i s jedním kvalitním výrobkem.

6) Nespoléhejte se jen na SEO optimalizaci
Umístění ve vyhledávači neurčuje zisk.  Zákazníci si vás nevyberou jen kvůli tomu, že jste první. Musíte umět zákazníky zaujmout a přesvědčit, proč si mají koupit výrobek zrovna u vás místo u konkurence.  SEO navíc není jednorázovou záležitostí. Pokud se vám podaří vaše stránky zoptimalizovat pro vyhledávače a třeba se i dostat na první místo, nebudete na něm věčně. Algoritmy, pomocí nichž vyhledávače webové stránky řadí, se stále mění. Na dobrém SEO je třeba pracovat průběžně. 

7) Co když o můj produkt nebude zájem, nebo se vynoří nečekaná konkurence?
Berte to jako výzvu, ne jako nepřízeň osudu. Snažte se s tím něco udělat, hledejte nové cesty, investujte do vývoje. Anebo toho můžete nechat a věnovat se něčemu jinému. Přijdete jen o vynaložený čas a úsilí.

Nebojte se online podnikání
Ohodnoťte příspěvek